2018 m. lapkričio 14 d., trečiadienis

Sporto šakos ir KMI

Čia toks labai trumpas įrašas su keliomis nuotraukomis apie skirtingose sporto šakose dominuojančių atletų KMI (kūno masės indeksus). Toks be jokių komentarų. Bet susijęs su sekančiu straipsniu. Priminsiu, kad formaliai KMI grupuojamas taip: 
  • <18,5 - per mažas
  • 18,5 - 25 - normalus
  • 25 - 30 viršsvoris
  • > 30 nutukimas
Šis grupavimas skirtas paprastiems mirtingiesiems, tačiau sportininkams netaikomas dėl mažo riebalų kiekio (savaime suprantama raumeninio audinio tankumas gerokai didesnis nei riebalinio).

Tai tiek. Pasigrožėkite nuotraukomis ir pažiūrėkite į skaičiukus. Visi šie žmonės yra patys geriausi. Topų topas.




Chriss Froome (plento dviračiai) - 186 cm, 68 kg, KMI - 19,7
 Kilian Jornet (ultra maratonas) - 171 cm, 58 kg, KMI - 19,8
Patrick Lange (ironman ultra triatlonas) - 178 cm, 63 kg, KMI - 19,9

Eliud Kipchoge (maratonas) - 167 cm, 56 kg, KMI - 20,1


Conor McGregor (MMA) - 175 cm, 70 kg, KMI - 22,9 (vertinčiau atsargiai, nes vieša paslaptis, kad kovotojai numeta svorį prieš svėrimą, kad patektų į žemesnę svorio kategoriją)

 Eleftherios Petrounias (gimnastika) - 164 cm, 62 kg, KMI - 23,1

Michael Phelps (plaukimas) - 193 cm, 88 kg, KMI - 23,6
 
Christiano Ronaldo (futbolas) - 187 cm, 84 kg, KMI - 24,0

Usain Bolt (sprintas) - 195 cm, 94 kg, KMI - 24,7

Rafael Nadal (tenisas) - 185 cm, 85 kg, KMI - 24,8

Leo Messi (futbolas) - 170 cm, 72 kg, KMI - 24,9

Lebron James (krepšinis) - 203 cm, 113 kg, KMI - 27,4

Matt Fraser (crossfit) - 170 cm, 86 kg, KMI - 29,8

Lasha Talakhadze (sunkioji atletika) - 197 cm, 169 kg, KMI - 43,5

Žydrūnas Savickas (galiūnas) - 191 cm, 170 kg, KMI - 46,6

2018 m. rugsėjo 2 d., sekmadienis

Universalaus atleto standartas


Po paskutinio įrašo nesveikai užsikabinau ant įvairių standartų ir normų ką turėtų galėti atlikti universalus atletas. Per porą vakarų pavyko sukurti tokį sąrašą, daugiausiai crossfit pagrindu, kuris ženkliai papildytas jogos asanomis bei triatlono rungtimis. Kiekvienam svarbiam elementui - gimnastikai, svorių kėlimui, kardio rungtims, crossfit workout'ams (gebėjimas dirbti su mažesniais svoriais bet aukštu intensyvumu) ir jogai (asanas reikia atlikti taisyklingai ;) skirta po 20 balų. Sąrašas yra absoliučiai žiaurus ir jeigu surinksite 50 balų iš 100, jūsų forma yra tiesiog puiki! Tiesa sakant, savo aplinkoje tikrai nežinau nei vieno žmogaus, kuris galėtų pretenduoti į 90 balų. Bet kokiu atveju ant savęs planuoju pratestuoti visą sąrašą, o jeigu kas nors prisijungs, man bus neapsakomai smagu.
P. S. sąrašas yra skirtas vyrams, bet jeigu susidomėtų moterys, galėčiau jį adaptuoti ir dailiajai lyčiai.
P. S. S. technika yra esmė, ypač svorių kėlime. Būkite protingi. Jei nežinote kaip taisyklingai kelti svorį paprašykite trenerio pagalbos. Kitu atveju geriau nekelkite iš viso.
P. S. S. žemiau pateikta lentelė yra nuolatos tikslinama ir atnaujinama, pagal surinktą statistinę informaciją.





WOD

1/2 Murph - 800 meters run - (50 pull-ups, 100 push-ups, 150 squat) - 800 meters run
Helen - 3x(400 m Run/21 KB Swing (24kg)/12 Pull Ups)
FGB - 3x(1min WB (9kg)/1min SDHP (32 kg)/1min Box Jump (50 cm)/1 min Push Press (32 kg)/1 min Row (calories)/1 min Rest)
Diane - 21/15/9 (Deadlift (100 kg)/HSPU)
DT - 5x(12 Deadlift (70kg)/9 Hang Power Clean (70 kg)/6 Push Jerk (70 kg))

2018 m. rugpjūčio 26 d., sekmadienis

Universalus atletas


Viena kvailiausių citatų kurias esu girdėjęs yra ta, kad žmonės niekada nesikeičia. Tai viena tų dažnų liaudies išminčių, kuriuose yra daugiau liaudies negu išminties. Iš tiesų tik kai kurie žmonės niekada nesikeičia arba kaip sakė Konfucijus nesikeičia tik didieji išminčiai ir visiški kvailiai. O mes, paprasti žmonės, keičiamės nuolatos, į gerą arba į blogą pusę arba tiesiog įžengiame į kitą gyvenimo ar savivokos etapą. 

Į mano gyvenimo sportiškąją dalį pasibeldė naujas etapas – Crossfit‘as. Prieš tai buvo futbolas, po jo bėgimas, o dabar crossfit‘as. Kas nežino, kas yra crossfit‘as, tai pateiksiu jo apibrėžimą - constantly varied functional movements executed at high intensity. Iš tiesų crossfit yra Greg Glassman 2000 – aisiais metais registruotas brandas, panašiai kaip Ironman brandas ilgo nuotolio triatlone. Crossfitas apima svorių kilnojimus, gimnastikos, šuolių elementus ir kitus pačius įvairiausius pratimus. Iš tiesų, nors nepritariu galutinei crossfit‘o formai kuri kristalizavosi crossfit games varžybose (mano supratimu per toli nuėjo į svorių kilnojimus), tačiau labai pritariu pradinei šio sporto filosofijai, kurios esmė yra formuoti maksimaliai universalų atletą, kuris galėtų daryti praktiškai viską: kelti štangą, prisitraukti ant žiedų, lipti virve, šokti per kliūtį, bėgti, plaukti ir t.t. Tiesa sakant, net į tokius sportus kaip triatlonas ėmiau žiūrėti per crossfit‘o akinius (mano supratimu rimtas crossfit‘eris turėtų bent vidutinišku laiku įveikti triatlono olimpinę distanciją kalbant apie mėgėjų lygį). Iš tiesų gyvenime funkcija yra pats svarbiausias ir daugiausiai džiaugsmo teikiantis dalykas. Kalbu apie viską: jėgą, greitį, vikrumą, lankstumą, koordinaciją, ištvermę. Iš mano žinomų fitneso sistemų crossfit‘as bene geriausiai apima visas šias sritis, tačiau pagal savo suvokimą, tradicinę šio sporto metodiką papildau jogos, ištvermės sporto (šiuo metu daugiausiai dviračio) ir kai kuriais trūkstamais funkcinių treniruočių elementais. Ką turi sugebėti daryti tikrai funkciškas žmogus?

  • Prisitraukti prie žiedų (muscle – ups);
  • Padaryti 5 prisitraukimus su 10 kg svoriu;
  • Išlaikyti planką 5 minutes;
  • Padaryti 100 burpių per 7 minutes;
  • Padaryti 5 atsispaudimus prie sienos kojomis į viršų;
  • Padaryti 10 pritupimų ant vienos kojos su 30 kg svoriu (rear foot elevated split squat);
  • Užšokti ant 100 cm aukščio dėžės;
  • Sugebėti atlikti pritupimą su štangą virš galvos;
  • Taisyklingai atlikti „žemyn žiūrinti šunį“;
  • Sėdėti lotoso pozoj;
  • Suimti rankas už nugaros;
  • Išstovėti 60 s ant vienos kojos rankas iškėlus į viršų ant nestabilaus paviršiaus;
  • Nubėgti 10 km per 45 minutes;
  • Nuplaukti 1 km per 25 minutes;
  • Numinti 40 km per 1 val. 15 min.
  • Užlipti į 4000 m aukščio viršukalnę, nereikalaujančią techninio alpinizmo elementų, vienu užėjimu;

Čia toks random sąrašas, pagal mano suvokimą kas yra universalus žmogus. Šitą sąrašą būtų galima plėsti iki šimtų ar net tūkstančių punktų. Ar aš visai tai galiu? Tikrai ne! Tame sąraše yra 6 dalykai kurių šiai dienai negaliu atlikti. Bet jeigu tu visai tai gali, tai būk geras, pasidalink savo išmintimi su kitais! O mano tikslas tiesiog galėti, auginti funkciją tiek kiek leidžia turimi laiko resursas ir turimas kūnas.