2018 m. rugsėjo 2 d., sekmadienis

Universalaus atleto standartas


Po paskutinio įrašo nesveikai užsikabinau ant įvairių standartų ir normų ką turėtų galėti atlikti universalus atletas. Per porą vakarų pavyko sukurti tokį sąrašą, daugiausiai crossfit pagrindu, kuris ženkliai papildytas jogos asanomis bei triatlono rungtimis. Kiekvienam svarbiam elementui - gimnastikai, svorių kėlimui, kardio rungtims, crossfit workout'ams (gebėjimas dirbti su mažesniais svoriais bet aukštu intensyvumu) ir jogai (asanas reikia atlikti taisyklingai ;) skirta po 20 balų. Sąrašas yra absoliučiai žiaurus ir jeigu surinksite 50 balų iš 100, jūsų forma yra tiesiog puiki! Tiesa sakant, savo aplinkoje tikrai nežinau nei vieno žmogaus, kuris galėtų pretenduoti į 90 balų. Bet kokiu atveju ant savęs planuoju pratestuoti visą sąrašą, o jeigu kas nors prisijungs, man bus neapsakomai smagu.
P. S. sąrašas yra skirtas vyrams, bet jeigu susidomėtų moterys, galėčiau jį adaptuoti ir dailiajai lyčiai.
P. S. S. technika yra esmė, ypač svorių kėlime. Būkite protingi. Jei nežinote kaip taisyklingai kelti svorį paprašykite trenerio pagalbos. Kitu atveju geriau nekelkite iš viso.
P. S. S. žemiau pateikta lentelė yra nuolatos tikslinama ir atnaujinama, pagal surinktą statistinę informaciją.





WOD

1/2 Murph - 800 meters run - (50 pull-ups, 100 push-ups, 150 squat) - 800 meters run
Helen - 3x(400 m Run/21 KB Swing (24kg)/12 Pull Ups)
FGB - 3x(1min WB (9kg)/1min SDHP (32 kg)/1min Box Jump (50 cm)/1 min Push Press (32 kg)/1 min Row (calories)/1 min Rest)
Diane - 21/15/9 (Deadlift (100 kg)/HSPU)
DT - 5x(12 Deadlift (70kg)/9 Hang Power Clean (70 kg)/6 Push Jerk (70 kg))

2 komentarai:

  1. Ar neprimena si universalumo teorija grizimo prie standartu naudotu iki 1900-1910 metu?Kalbu apie universalius kriterijus kurie buvo taikyti olimpiniams sportininkams norint patekti i zaidynes? Bet kurios sakos atstovas turejo atlikti tam tikra normatyva ir surinkti praeinamaji bala kaip kvalifikaciją kad patektu i zaidynes nors kruvos pratimu jo sporto sakai nereikejo... Po ~1910 buvo sukonkretintos sporto sakos ir sporto meistrai teturejo praeiti savo sporto sakos kvalifikaciją. To pasekoje, visu sporto saku rezultatai sove i virsu. Logiska kadangi begikams nebereikejo atlikineti visokiu prisitraukimu ir kitų bendro fizo pratimu kad praeitu kvalifikaciją - galejo kuna ruosti kaip begikas o ne universalus atletas - tapti stipresniu begiku... Lygiai tas pats galioja kitu sporto saku atatovams, jei sunkiaatleciams nebereikejo laikui begti ilgos distancijos, kad praeiti kvalifikaciją - jis gali buti didelis, sunkus ir stiprus. Tavo teorija sako kad sportininkui geriau buti universaliam?

    AtsakytiPanaikinti
    Atsakymai
    1. Įdomi istorija apie 1900-uosius, nebuvau jos girdėjęs. Koncepcija kurią aš bandau suformuoti jokiu būdu nėra skirta profesionaliems sportininkams ar net megėjams bandantiems pasiekti maksimalų rezultatą savo sporto šakoje. Visiškai akivaizdu, kad maksimumą jis pasiektų koncentruodamasis tik į savo sporto šaką. Esmė ta, kad aš išbandžiau daug sporto šakų (kaip mėgėjas) ir visoms joms trūko kažkokio elemento, kuris leistų ne tik mėgautis savo sporto šaka, bet ir turėti universalų fitnesą. Pasaulyje kaip sprendimas mano vardijamai problemai gimė crossfit. Tačiau mano akimis vertinant jame yra per daug dėmesio sunkiąjai atletai ir per mažai dėmesio ištvermės sportui bei lankstumui. Dėl to bandau formuoti asmeninį standartą, kurio 70 % crossfit'o standartai, 30 % mano papildymas. Kodėl apskritai aš tą problemą iškėliau? Todėl, kad sportininkų megėjų neuniversalumas yra tiesiog baisus. Dauguma ilgų distancijų bėgikų kiekvieną sezoną traumuojasi, svorių kilnotojai nesugeba dviejų kilometrų nubėgti, ištvermės atstovai nesugeba taisyklingai pritūpimo atlikti ir t.t. Sportuojantis žmogus neturėtų būti tokioje kondicijoje. Čia mano nuomonė.

      Panaikinti